https://www.radioezam.com/wo0V/

افت قیمت ۳ تا ۱۹ میلیون تومانی ۳خودروی پرطرفدار ایرانی | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام

قیمت خودرو امروز، ۱۵ مرداد ۱۴۰۲، نوسانات مختلفی را تجربه کرد. در حالی که برخی از محصولات با کاهش جزئی قیمت مواجه شدند، گروه دیگری از محصولات خودروسازان رشد نرخ را تجربه کردند. تعداد کمی از خودروها نیز با همان قیمت روز گذشته به کار خود ادامه دادند.

به گزارش رادیو عظام و به نقل از همشهری آنلاین، قیمت خودرو امروز یک‌شنبه، ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲، در بیشتر محصولات با نوسان همراه شد. این نوسان در برخی محصولات کاهشی و در تعداد دیگری افزایشی بود.

به‌رغم این نوسانات، روند کلی بازار، همچنان باثبات بوده و تغییر قیمت آن‌چنانی در بازار انجام نمی‌گیرد. البته قیمت خودرو متأثر از اخبار واردات، نبود متقاضی و روند باثبات نرخ دلار، با شیب اندکی درحال کاهش است. در بازار خودروهای داخلی قیمت خودرو اغلب کاهشی گزارش می‌شود. البته در موارد معدود، افزایش و ثبات قیمتی نیز به چشم می‌خورد. کوئیک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های ارزان قیمت سایپا به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته با افت سه میلیون تومانی، به نرخ ۳۵۲ میلیون تومان رسید. شاهین G که جزو سدان‌های لوکس نارنجی‌پوشان جاده مخصوص محسوب می‌شود، تنها در یک روز توانست حدود ۱۹ میلیون تومان کاهش یابد و به قیمت ۵۶۱ میلیون تومان معامله شود.

افت قیمت ۳ تا ۱۹ میلیون تومانی ۳خودروی پرطرفدار ایرانی | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ جزو  معدود خودروهایی است که امروز با رشد قیمت همراه بود. این هاچ‌بک ایران خودرو با حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت، به نرخ ۴۹۵ میلیون تومان رسید و یک قدم با کانال ۵۰۰ میلیونی فاصله دارد. دنا پلاس ۶ دنده توربو رکورددار کاهش قیمت بین سدان‌های تولیدی داخلی است. این خودرو با ۱۸ میلیون تومان افت قیمت، به قیمت ۷۳۷ میلیون تومان معامله می‌شود.

در بازار خودروهای مونتاژی، وضعیت کمی متفاوت است. اکثر محصولات بدون تغییر نسبت به روز گذشته در حال معامله هستند و تعداد اندکی، افت و خیز جزئی داشتند. ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری با ۱۵ میلیون تومان کاهشی که نسبت به روز گذشته داشت، به نرخ ۷۵۰ میلیون تومان رسید و به این ترتیب با جک J۴ کرمان موتور در یک قیمت قرار گرفت. فونیکس تیگو ۷ پرو نیز با ۵۰ میلیون تومان افت قیمتی که از ابتدای روز تجربه کرد، با قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. فردا T۵ که از کراس‌اوورهای جدید فرداموتورز به شمار می‌رود، با ۱۵ میلیون تومان افزایش نرخ، با مبلغ یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود. فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره که رکورددار افزایش قیمت‌ها نسبت به روز گذشته بود، با افزایش ۴۰ میلیون تومانی، به نرخ یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان رسید.

همانطور که ابتدای هفته پیش‌بینی شد، قیمت خودرو طی هفته‌ی جاری نیز متأثر از ثبات نرخ دلار، کمبود تقاضا و جدی شدن واردات، کاهشی پیش‌بینی می‌شود. هرچند ممکن است شدت این افت قیمتی زیاد نباشد.

افت قیمت ۳ تا ۱۹ میلیون تومانی ۳خودروی پرطرفدار ایرانی | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید